سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید هرچند در ژرفای دریا فرو روید و خونتان بریزد . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 89 تیر 1 , ساعت 8:58 عصر

باسلام

 

دروبلاگ قبلی که توی میهن بلاگ داشتم بایه سنی تعصبی گفتگوکردیم که درمبحث شهادت حضرت زهراوآیه تطهیربود که من به دوبخش برای شماتقسیم کرده ام بخش اول شهادت حضرت زهرا وبخش دوم آیه تطهیر...

البته دراین میان بحث افرادی نیزازشیعه وسنی صحبت کردن.

بخش اول

شهادت حضرت زهراکه ازاینجاشروع شد که من وبلاگ ایشون دیدم وتوی وبلاگ رفتم که نزدیک به ایام فاطمیه بودیه پست زده بودخیلی ناراحت شدم و...

من اجازه نمیدهم که چنین جسارت بزرگی انجام دهد زودبرای مناظره خودتو آماده کن
حتمامیخوای بگی شیعه تندرو آره تندروهستم چون اراجیف تهویل مردم میدهید
پاسخ عمر فاروق : سلام برادر عزیز
برادر در مناظره شزط اصلی حفظ اخلاق و خودداری از توهین هست. شما که هنوز چیزی نشده لب به لعن ونفرین باز کرده اید.
محسن:احتمالا این چندحدیث پاسخ گوباشدفاطمیه یه پست میزنم بیشترازاینها:
رسول اکرم می فرماید:اگرتمامی حسن وکمالات درشخصی تجسم یابد هرآینه اوفاطمه خواهدبود بلکه فاطمه

ازتمامی حسن وکمال بالاتراست به درستی که دخترم فاطمه ازنظرشرافت وکرامت بهترین اهل زمین است.»<مقتل خوارزمی ج1ص60>

ابن عبد ربه درکتاب عقدالفرید ج3ص64چاپ مصرمی نوسد:ابوبکربه عمردستورداد:اگرخورج ازخانه خودداری کردندباآنهابه جنگ بپردازپس عمرباشعله ای ازآتش روانه خانه فاطمه شدتاآنجارابه آتش بکشد.
شهرستانی درکتاب الملل والنحل ج1ص57می نویسد:هماناعمردرروزبیعت چنان ضربه ای به فاطمه زهرازدکه جنین خودراسقط کرد.

محمدبن اسماعیل بخاری درصحیح بخاری ج5ص177چاپ بیروت می نویسد:فوجدت فاطمه علی ابی بکرفی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتی تاوفیت وعاشت بعدالنبی سته اشهرفلماتوفیت دفنهازوجهاعلی لیلاولم یوذن بهاابوبکر"حضرت زهراابوبکررابه خاطرترک کردوبااوصحبت نکردتاوفات نمودوبعدازپیامبراکرم شش ماه زندگی کردووقتیوفات نمودهمسرش علیاوراشبانه دفن کردوبه ابوبکراجازه ندادتادرتشییع وتدفین اوشرکت کند.وهمین مطلب درصحیح مسلم ج1ص15وجوددارد.

لعنه الله الی قاتلی فاطمه الزهرا
پاسخ عمر فاروق : سلام برادر عزیز
برادر شما ان شاءالله که قرآن را می خانید . طبق نص صریح قرآن حضرت مریم(س) برترین زن عالم می باشد
وَإِذْ قَالَتِ الْمَلاَئِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاکِ وَطَهَّرَکِ وَاصْطَفَاکِ عَلَى نِسَاء الْعَالَمِینَ ???? سوره آل عمران [یاد کن] هنگامى را که فرشتگان گفتند اى مریم خداوند تو را برگزیده و پاک ساخته و تو را بر زنان جهان برترى داده است .
2- در مورد روایت ها مبنی بر شورش به خانه حضرت فاطمه آن را در وبلاگ بررسی کرده ام و این که وقتی یک حدیث را می توان قبول کرد که آن حدیث متواتر باشد و با سایر اتفاقات آن زمان هم خوانی داشته باشد . مثلا همان طور که خودتان نیز می گویید حضرت عمر با ام کلثوم بعد این واقعه ازدواج کرد و قبل این حادثه نیز با اهل بیت روابط خوبی داشته. ثانیا مگر نمی گویید قرآن برای همه زمان ها و مکان ها است پس آیه 100 سوره توبه و آیه 18 سوره فتح را چگونه توجیه می کنید پس نعوذ بالله خدا اشتباه کرده که گفته خدا از قاتل حضرت فاطمه راضی باد وبه او وعده بهشت داده است
بعد شما دیگر نگویید حضرت علی (رضی الله عنه) شجاع بوده چون این واقعه ترسو بودن آن حضرت را می رساند.
البته ما حضرت علی را شجاع می دانیم این شما هستید که مجبور می کنید چنین حرفی را به حضرت نسبت دهم. شما هم اگر واقعا می خاهید اسلام را بشناسید اصول دین و واجباتی را که اسلام و قرآن و پیامبر و حضرت علی همواره به آن اشاره دارند را ملاک قرار دهید
yo:سلام عمر
خودتو واسه مناظره با این بسیجیه اماده کن البته هیچی هم نیست ولی همین جوجه بسیجیا فردا شاخ می شوند
پاسخ عمر فاروق : سلام
خودت هم میدونی با کسی می توان مناظره کرد که اهل تعصب نباشه و توهین نکنه . اگر این برادر چنین باشه ما حرفی نداریم وگرنه با کسی که اهل تعصب باشه چون معمولا تعصب قوه تفکر رو از آدم میگیره و هرچی هم دلیل بیاری قانع نمیشه نمی توان مناظره کرد
محسن:
باسلام
افتخارمادرجهان بسیجی بودنمونه وشماآقا داریدراحت زندگی میکنی ازصدقه سری بسیجیها هست
البته ماتعصبی هستیم اما بادلیل/ من جایی توهین کردم؟
شمامیگویدخداگفته حضرت مریم خب درسته آیا پیامبرگفته که هرکس مریم خشمیگن کنه منوخشمگین کرده؟نه آیاخداگفته مریم سیداهل جنه هست؟
بامدرک خودتون گفته هرکس که فاطمه روخشمگین کردمنوخشمگین کرده وهرکس منوخشمگین کرده خداروخشمگین کرده؟صحیح بخاری ج5ص92/صحیح مسلم ج4ص1902بعدمابحثمون درموردشهادت نه ازدواج که شمااینو باهم مخلوط کردی یارودوتا برادرن روی جون هم قصم میخورندبایک اختلاف میشونددشمن خونی هم شمامیگویدباهم خوب بوده اند/درموردآیات یکی گفته اگرکسی ازپیامبراطاعت کردوآیه فتح چندآیه بعدمیگه عده ای ازاونامنافق هستندآقای عمردرغدیرباعلی عهدبست اما به عهدش وفانکرد/ماعلی رواز زوروبازوقوی میدونیم اما نه اونجورکه میگیدعلی ازهمه لحظ قوی بود امام علی میگه اگر40نفریارباوفاداشتم همشون اونجایجاکش میکردم/حالاسکوتش برمبنای سخن پیامبربودکه بهشون دستورداده بودسکوت کنندیاحضرت علی بایدخلیفه میشد حالا20بعداگر ازخودش حرکتی نشون میدادحتماای جنابو میکشتندبعدمیگفتندازخودمون دفاع کردیم ماهمواره منتظرجواب شماهستیم
پاسخ عمر فاروق : سلام برادر عزیز
آیه کاملا واضح است که حضرت مریم(س) برترین زنان عالم هست و در آن شکی نیست حال هر چند تا حدیث هم بیاوری خودت می دونی هر حدیثی که مغایر با قرآن باشه غیر قابل قبول هست.
2- برادر بهتر هست که جریان غدیر رو تو کتاب های ما هم بخونی به گفته شما 120 هزار نفر در غدیر خم حاضر بودند و با حضرت علی بیعت کردند اما یک دفعه بعد از مدت کوتاهی از حادثه غدیر همه یادشان رفت که با حضرت علی بیعت کرده اند و همه منافق و کافر شدند آخه این با عقل جور در می آید اون هم عرب هایی که این قدر به بیعت اهمیت می دادند.
3- سکوت اونا به این خاطر است که جریان غدیر چیز دیگری بود و اصلا به خلافت حضرت علی ربطی نداشت و شما ان را بزرگ کردید.
4- در مورد آیه شما شیعه که هیچ وقت به سیاق آیات توجه نمی کنید و برای اثبات عقاید خود قسمتی از آیات را که به موضوع اصلا ربطی ندارد را انتخاب و به عنوان دلیل بیان می کنید نمونه واضح آیه تطهیر - آیه ولایت- آیه مربوط به تقلید و... ودر این آیات منظور اصحاب پیامبر نیستند و منافقین کسان دیگر بودند. حال پیامبر آیا از یک منافق دختر می گیرد یا یک منافق را رئیس حج میکند ویا یک منافق در زمان حیات پیامبر یک هفته به جای پیامبر امام جماعت می شود و به جای ایشان نماز میخانند.
4- مشکل شما شیعه این است که مقام حضرت علی را چنان بالا برد هاید انگار ایشان هیچ اشتباهی نمی کنند حتی پیامبر (ص) نیز اشتباه کرده اند (چند نمونه در وبلاگ آمده است)
محسن:
باسلام
من واقعاتعجب میکنم شماکه شنیده ایدچهارنفراززنان مقام والای بهشتی دارند؟حالا یعنی یک حدیث به اندازه ای ارزش نداردفاطمه دخترپیامبر وقتی پیامبرمیگویدیعنی شماحرف پیامبرقبول نداریدشماآیاتی روکه توشون اسم اصحابه قبول داریداماجایی که اهل بیت هست قبول ندارید؟جریان غدیرکه واضح هست توی اسنادخودتون اومده که جریان غدیرانجام شده حالامنکراسنادخودتونم میشوید اصلاچراموقع دفن پیامبراین اصحاب بهشتی جنازه پیامبر روی زمین گذاشتن وبه سقیفه رفتندبرای خلافت؟اما علی وعاشقان پیامبربهفکرتشیع جنازه بوده اند؟اعراب بحثشون جداهستمگرطلحه وزبیرباعثمان بیعت نکردند ولی بیعتشون شکستن/بعدجریان غدیراگه میشه برامون توضیح بدهیدکه چه بود؟ببخشدمثلاآیه اولاامرمنظورکی؟آیه که میگه ازکسی که درسرنماززکات میده اطاعت کنید کی جزعلی (ع)؟
اگرامامان وپیامبرازگناه واشتباه پاک نیستدامکان اشتباه است پس میتونن دربسیاری ازدستورات اشتباه به مردم بگویندآیا این میشه دین کامل وبدون اشتباه؟اگردرموردحضرت علی اشتباهی هست بگویدتاباخبربشویم یااشتباه اونه که تیموم اشتباه به مسلمانان میگوید؟چراحضرت زهرادرآخرعمرشریفش باابوبکروعمر حرف نزد؟؟؟؟؟؟مگه به قول شمارحلت نکرده؟
پاسخ عمر فاروق : سلام برادر
عزیز شما مثل این که حدیث رو بیشتر از نص صریح قرآن قبول دارید. قرآن که همه می دونیم تحریف نشده پس ملاک اصلی قرآن هست. تو قران به طور صریح چند نمونه اشتباه پیامیر آمده تو وبلاگ آمده و همچنین پیامبران به جز در وحی مانند سایر انسان ها هستند. آیشو که بلدید.
2- برادر قرآن به زبان عربی نازل شده و از قواعد آن پیروی میکنه شما اگه بدون هیچ تعصبی آیاتی را که می گید بررسی کنید هیچ ربطی به امامت منصوب از خدا و عصمت ربطی ندارد. شما امامت را جزو اصول دین می دانید اما همان طور که می دانی همه اصول به طور صریح و واضح در قران آمده اما در مورد امامت امامان 12 گانه نعوذ بالله خدا تقیه کرده و از ترس عمر و ابوبکر به طور واضح نیاورده.در آیه 7 سوره آل عمران خدا میگه ما اصول دین را در آیات محکم قرار دادیم و کسانی که دنبال متشابهاتند در گمراهی هستند.
3-بار دیگر من از شما تقاضا دارم به وبلاگ اومده و کتاب های ما رو هم دانلود کرده و بخوانید.
شما موضوع امامت را آن قدر بزرگکرده اید که اصول دین رو ول کرده به امامت و ولایت فقیه و موضوع شفاعت وتوسل دل بسته اید .
4 - برای نمونه آیه اولامر منکم اگه عربی بلد باشی خدا میگه منکم یعنی از بین خودتان و در ادامه میگه اگه با این اوالامر اختلاف پیدا کردید فقط به قرآن و سنت ارجاع دهید . یعنی اولاامر هر کسی می تواند باشد تا زمانی که به قرآن و سنت عمل کند.
محسن:مگرقرآن برپیامبرنازل نشده وپیامبراینوبرای مردم نگفته آیا خدافقط پیامبربرای نزول قرآن خواسته آیا احادیث که پیامبرمیگفته قبول نیست من میدونم حضرت مریم اززنان پاکدامن وبهشتی هست آیا حضرت زهرا جززنان خوب وبهشتی نیست؟آیا پیامبرپیش خداازهمه عالمیان مقدم تر نیست؟من که منکرتحریف قرآن نیستم اماتوی کتب شمایه چیزای رو دیدم که باعث تعجب اگرپیامبرانسان عادی بودصددرصداشتباه کرده ومردم چه طورمیتونن کسی روکه اشتباه کرده قبول داشته باشند؟ماآیت مختلفی داریم که درمورد اهل بیت آمده است اگرآیه درموردخلفاآمده بیان کنید؟هنوزکه اسم علی نیامده به ابوبکرچسپانده اند وای اگرکه نامی هم میبرد/ببخشیدشمادیگردلیلی برای اثبات رحلت حضرت فاطمه نداریدکه به بی راه میکشیددرموضوع آیات وعصمت بعداز اثبات شهادت یارحلت صحبت کنیم فعلا این موضوع نیمه کاره نزاریم چراحضرت زهرادرآخرعمرخودباابوبکروعمرصحبت نکرد؟
پاسخ عمر فاروق : سلام عزیز
ما همه حضرت فاطمه را دوست داریم اما این موضوع باعث نمی شه ایشان را معصوم بدانیم و درباره ایشان غلو کنیم شما به جز آوردن روایات مربوط به تمجید حضرت فاطمه خدمات ایشان را به اسلام بیان کنید این بهتر است
درباره حدیث گفتید مگر پیامبر درباره اصحاب هم حدیث نگفته چرا آن هارا قبول نمی کنید و فقط احادیثی را که خودتان دوست دارید از کتاب های ما بر می داریذ؟ ما اهل سنت ملاک اصلی ما قرآن است نه حدیثو اگر در موضوعی آیه واضح باشد به دنبال حدیث نمی رویم
درباره حرف نزدن حضرت فاطمه با حضرت ابوبکر و حضرت عمر اگر فرض کنیم درست است از این کار چه نتیجه ای می توان گرفت
بعد شما آیات مربوط به امامان را بیان کنید
بعد در وبلاگ روایات وارده بر شهادت حضرت فاطمه را بررسی کرده ام.
محسن:
باسلام
ایشان واهل بیت براساس آیه تطهیرواحادیثی که دانشمندان اهل سنت این آیه رودرمورداهل بیت قبول دارندنشانه عصمت وپاک بودن ایشان ازهرگناه واشتباهی هست شما صحیح مسلم ج4ص1883ومسنداحمدج1ص330ببینید/آیاشماسخن پیامبرقبول داریدیانه؟اگرداریدپس بایداون حدیث که درموردحضرت زهراگفتم قبول داشته باشیدواگرصحبت پیامبرقبول نداریخب دیگرجای بحثی نیست/آیامگر تعدادی ازاصحاب اشتباه نکردندکه باعث ضعف اسلام شد؟خب درمورداین که ابوبکردرآخرعمرازسه چیزناراحت بودیکی ازحمله برخانه حضرت زهرا؟اصلاچرااینهابرخانه فاطمه هجوم بردند؟چرابرفاطمه سیلی زدند؟چرابچه شون کشتن؟
پاسخ عمر فاروق : سلام
باز میگم در قرآن آیه ای به نام آیه تطهیر وجود نداره اگه منظور آیه 33 احزاب می باشد هر عاقلی که بی تعصب باشه میفهمه آیه درباره معصوم بودن اهلبیت نیست.
اگر اهل بیت را معصوم بدانی در درجه اول باید زنان پیامبر را نیز طبق این آیه معصوم بدانی؟ ثانیا چه طور فرزندان حضرت حسین جزو اهل بیت هستند و معصوم می شوند و فرزندان حضرت حسن معصوم نمی شوند ؟ چرا در خود فرزندان حضرت حسین همه فرزندان او جزو اهل بیت نیستد ؟
طبق سیاق آیه اصلا واضح هست که در این آیه منظور از اهل بیت در درجه اول زنان پیامبر هستند.(برای بررسی بیشتر به وبلاگ مراجعه کن) و ثالثا برخی از اشتباهات خود پیامبر (ص) نیز در قرآن آمده لطفا به وبلاگ مراجعه کن.
2- ما سخن پیامبر را قبول داریم اما این را دیگه همه علما می دونند هر حدیثی را نمیشه قبول کرد و اگه حدیث مخالف نص صریح قرآن باشه غیر قابل قبول هست . شما چند نمونه از خدمات حضرت فاطمه به اسلام را بیان کنید . ملاک بر عمل است نه بر تعریف و تمجید
3- ما همه خلفای راشدین را به یک اندازه دوست داریم ام خودت بی تعصب دوران خلافت2 ساله حضرت ابوبکر را با دوران خلافت 5 ساله حضرت علی مقایسه کن ببین در کدام دوره اصحاب بیشتر اشتباه کردند .
4- چرا حضرت علی دخترش را به حضرت عمر داد اگه بگی تقیه کرد هیچ کس آنهم کسی مثل حضرت علی نمی تواند ناموس خود را به قاتل همسرش بدهد. بچه ای که هنوز به دنیا نیامده اسمش کجا بود. چرا حضرت علی 25 سال پشت خلفا نماز خواند جوابشو نگید می دونم حضرت تقیه کرد . شما اجماع مسلمین و اصحاب را در مورد بیعت را قبول ندارید و می گویید همه اصحاب به جز 3 نفر مرتد شدند.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ