سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای مردم! بدانید آنکه از سخن نادرست درباره خود، بی تاب می شود، [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 تیر 1 , ساعت 9:5 عصر

باسلام

البته بحث دراین باره طول کشیداماایشان نپذیرفت وبه بحث ادامه ندادمن فقط میخوام دلایل شماببینیدودرمورد اون فکرکنیدکه تعصب چه خواهدکرد.

گفتگودرمبحث آیه تطهیرباسلام
من یه سری به موضوعات قبلی که بحث کردیم زدم ومن ازتندروی اولیه که کردم عذرمیخواهم ماشیعه هاخط قرمزمون حضرت زهراهست ودراین موردباکسی تعارف وشوخی نداریم حالا میگویم امام حسین توسط فردکه درست به دنیانیامده و...بوده شهیدشده ام حضرت زهراتوسط کسی که سالها نان ونمک پیغمبرخورده شهیدبشه من ازسخن گفتن باشما خوشم آمده که بادلایل خودتون صحبت میکنی نه الکی وواقعا اگر اهل سنت برحق باشه به الله سنی میشوم ومن درموقع سرزدن متوجه یه چیزهای شدم که جواب بایدبدهم هرچندکه جواب بعضی ازسوالات شماندادیدیکی که شما چندین باربه ماشیعه ها گفتیدکه خیلی درموردامامان غلومیکنیم حالا خوبه شمانگفتیدمرتدکافرهستیم اما بیشترعلمای شما ماروکافرمیدونن درموردغلواگرقبول ندارید درسنن ترمذی ج3ص327 یکی ازصحیحین شما ودرکتاب مسنداحمدحنبل ج4ص254میگویدهمه کتابهای صحیح رامن درکتابم جمع کرده ام حذیفه یمانی همان حذیفه ای کهبت پرست بودوبه برکت اسلام مسلمان شدپیامبرخبردادمارابرای هرچه که درقیامت برای امتش اتفاق خواهدافتاداین غلونیست حذیفه میگوید به خداقسم که عالمترین بشرهستم به تمامی اتفاقاتی که ازالان تاقیامت می افتد اما بگویم امامان عالم هستدغلومیشودیاامام صادق میگویدنزدماعلم تاروزقیامت هست غلوهست یاج2ص184کتاب نزهه المجالس میگوید(خلاصه)خانمیخواب وحشتناکی میبیندپیش پیامبرمی آیدوتعریف میکندپیابمرمیگویدکههمسرت ازدنیامیرودوایشان پیش ابوبکرمیرودوابوبکرمیگویدبرمیگرددوشب باتوهمبسترمیشودوهمسراوبرمیگردد زن پیش پیامبرمیرودومیگویدشمااشتباه کردیدوجبرئیل نازل میشودومیگویداین مردمرد اما خداازسخن ابوبکرحیاکردوبخواتری که سخن ابوبکردروغ درنیاید وچون صدیق هست به احترام ابوبکرزنده ماند این غلونیست؟

یاگفتیدکه امام علی چراانتقام شهادت حضرت زهرارونگرفت یادرموقع سیلی زدن سکوت کردامام علی دراولین قدمازجابرخواست وگریبان عمرراگرفت وبرزمین زد وبربینی وگردنش زدتفسرآلوسی ج3ص124واگرسکوت کردنشانه بی غیرتی ایشان است مگرپیابمردرمقابله شکنجه صحابه اصلی وحتی قتل سمیه واکنش نشان نداد ویاعثمان وقتی برخانه اوحمله کردند وحتی دست زن اوراقطع کردند عثمان هیچ عمل نشان بی غیرتی واگرمصلحتی بوده دراون زمانم مصلحتب بوده/شمامیگوید حضرت زهرابرای اسلام خدمتی نکرده برفرض کاری نکرده مشکلی هم درست نکرده اما خیلی ازصحابه حتی کاری نکردند باعث مشکل هم شده اندکهفعلاکارشون نمینویسم/درموردآیه تطهیرشماکه اینقدرادعابرشناخت عربی داریداگردرموردزنان پیغمبرهست بایدازجمع کن استفاده میکردچون جمع مونث مخاطب میبوداما ازجمع کم استفاده کرده وداریم که درتفسیر روح المعانی ذیل آیه شریفه11/179سخنی ازپیابمرنقل کرده که منظرازاهل بیت پنج تن آل عباهست ودرسنن الترمذی کتاب مناقب باب61فضل فاطمه ام سلمه ازپیامبرمیپرسه که منم جز اهل بیت هستم که جواب منفی میشنودوروایات فروانی هست که پیابمردربعضی روایات6ودربعضی8ماه آمده که هنگام نمازصبح به کنارخانه حضرت زهرامیرفته وآیه رامیخوانده ودراول آیه اصلاه یا اهل البیت اضافه میکرده احمدحنبل درمسندخودشج3ص259یه سوال خنده داری پرسیدیدکه چرافرزندان امام حسن وبعضی ازفرزندان امام حسین معصوم نیستدچرامن معصوم نیستم یاچراحضرت خدیجه معصوم نیست دلیلی برمعصوم نبودن من هست شایدباتمامی خوبی ها لیاقتنداشتن یاخدافقط تعدادی رومعصوم کرده است برای اداره صحیح جامعه/لطفادربحث ازدواج عمروحضرت ام الکلثوم بگذاریم

پاسخ عمر فاروق : پس مطالب زیرو به دقت بخون
رد شبهه
در اینجا ممکن است سوال شود که ضمیر جمع مذکر در دو کلمه ?عَنْکُمْ? و ?یُطَهِّرَکُمْ? به کدام مرجع بر می گردد؟ جواب این است که مرجع ضمیر اهل البیت با در نظر گرفتن لفظ اهل می باشد و نظیر آن در قرآن کریم که افصح الکلام است فراوان است، ما در اینجا به موارد مشابهی اشاره می کنیم تا جواب را با دلایل قانع کننده داده باشیم.
(1) ?رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَکَاتُهُ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ?: (رحمت و برکت های خدای تعالی بر شما باد ای اهل خانه ی ابراهیم) . سوره هود آیه 73
که ضمیر جمع مذکر مذکور به اهل البیت است یا به عبارت دیگر ((اهل البیت تعبیر ظاهر از ضمیر جمع مذکر در علیکم می باشد.که اهل بیت در اینجا حضرت ابراهیم وزنش هستند
(2) ?فَقَالَ لِأَهْلِهِ امْکُثُوا?: (موسی به زنش گفت: بایستید و مکث کنید تا مقداری آتش بیاورم) . سوره طه 10
در حالی که فقط زن حضرت موسی ? همراه او بوده که او را اهل و به خطاب جمع مذکر مخاطب ساخته است، چون کلمه اهل بیت اسم جنس است و بر افراد و جمع و مذکر و مونث اطلاق می گردد، مجالی برای تعبیر و تاویل کسانی که بخواهند شان نزول آیه را تغییر دهند و بداهت را انکار کنند نمی ماند، چنان که بعضی از حاشیه نشینان دور از متن پنداشته اند که: چون ضمیر در ?عَنْکُمْ? و ?یُطَهِّرَکُمْ? برای جمع مذکر است، دو جمله اخیر در آیت مذکوره مربوط به زنان پیغمبر نیست!
چنان که بیان کردیم ضمیر به لفظ اهل بر می گردد، صدر آیه و آیات قبل و بعد از آن خطاب به ازواج طاهرات است، و اهل بر ایشان صادق است، چه علم لغت و تفسیر و سیاق عبارات آیات بر این حقیقت تصریح دارند، به علاوه چنان که گفتیم اهل بیت شامل افراد خانواده ذکور و اناث آن می شود، و حضرت علی و حسن و حسین ? هم جزو افراد خانواده هستند می توان به طریق تغلیب ضمیر را مذکر خواند، و احدی از مسلمین منکر این نیست که حضرت علی و فرزندانش از حضرت زهرا ذکوراً و اناثاً از خانواده رسول اکرم ? محسوب می شوند، هر چند با تصریح ببودن فرزندان آن حضرت در عداد اهل بیت در مسئله 491 نیازی به توضیح در اینجا نبود?.
?فَلَمَّا رَأى الشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَذَا رَبِّی هَذَا أَکْبَرُ?: (پس وقتی که خورشید را درخشان و پرتو افشاندید گفت: ((این است پروردگار من)) این بزرگتر از ماه و ستاره است) .
در حالی که شمس مونث لفظی است، و صفت آن نیز مونث ذکر شده ?بَازِغَةً? اما در جمله بعدی چون لفظ ((رب)) مشارالیه است، به لفظ ((هذا)) به آن اشاره شده که برای مفرد مذکر است و صفت تفضیلی مذکر ((اکبر)) برای ((شمس)) که مشارالیه ((هذا)) است ذکر شده نه ((هذه)) و نه ((کبری)) که قاعدهً می بایست برای شمس ذکر می شدند، پس ذکر اسم الإشاره و صفت تفضیلی مذکر در این آیه برای شمس به اعتبار ((رب)) است چنان که ضمیر جمع مذکر در آیه ی 33/33 بعد از آن همه ضمایر مونث مانند: أقمن وأتین وأطعن، به اعتبار ((اهل)) است و جز آن معنی دیگری ندارد.
امیدوارم مسئله برات حل شده باشه

محسن:بعداشمامیگویدچراامام علی پشت ابوبکروعمرنماز خوانده حضرت علی دوست نداشت چهره عمرببینه وهمچنین حضرت علی ابوبکرفرداستکبارمیدانست البته باتوه به کتب خودتون صحیح بخاریج5ص82ح4240ویادرخطبه شقشقیه حضرت علی عمررا مجموعه ای ازخشونت میداندحالا چه برسدپشت اینهانمازبخواندحقیقتا دوست نداشتم اول کاری ازاین رویات استفاده کنم اما مجبورم کردیدوضمناماکتب شماروقبول نداریم اما برای اثبات حقایق ازکتب خودتون استفاده میکنیم وجواب شماتفنگ برسوی منافق هست برطبق قرآن منافق ازگناه کاربدتراست اینبارسخنان بیشترطول کشید/یاعلی

پاسخ عمر فاروق : سلام
1-آیه 33 احزاب
همان طور که می بینید عبارت انما یرید الله... بخشی از آیه 33 احزاب هست که خود این آیه و آیات قبل و بعد این آیه در مورد زنان پیامبر است . با توجه به مطالبی که در پیام های قبا گفتم ای آیه در درجه اول مختص زنان پیامبر است . البته این قسمت از آیه عصمت هیچ کس از جمله زنان پیامبر را ثابت نمی کنه
2- برای اثبات مسائل اعتقادی این چنین مانند عصمت و امامت باید به آیات محکم ادله شود نه قسمتی از آیه که لا به لای آیات نا مربوط است
3-همان طور که بارها گفته ام چند مورد از اشتبا هات حضرت محمد(ص) در قران آمده برای دیدن آیات به لینک زیر در وبلاگم مراجعه کhttp://ketab-sonnat.mihanblog.com/post/25


4- در مورد حدیث کسا گفتی پیامبر 4 نفر را با خود زیر عبا برد و عبارت انم یرید الله ... را به صورت دعا خواند فرضا این حدیث عصمت را برساند پس بقیه امامان شما چون زیر عبا نبودند معصوم نیستند – با اشتباهات حضرت محمد (ص) که در قرآن آمده چه کار می کنید لابد آیه را با حدیث تفسیر می کنید ( به جای اینکه صحت حدیث را با آیه بسنجید ) – در این حدیث آمده پیامبر برای آل عبا دعا کرد اگر این آیه در درجه اول برای آنها آمده بود دیگر احتیاجی به دعا نبود- در این حدیث پیامبر به همسر خود می گوید تو بر خیر و نیکی هستی آیا از این موضوع می توان نتیجه گرفت که همسران پیامبر جزو اهل بیت نیستند یا میتوان گفت چون آیه در درجه اول برای زنان پیامبر بود پیامبر چنین حرفی به همسر خود زد
5- گفتی از ماجرای ازدواج حضرت عمر با ام کلثوم بگذریم در این صورت شما نیز این قدر به شهادت حضرت فاطمه اصرار نکنید و رحلت او را بپذیرید (همان طور که در تقویم های شما قبل از سال 74 رحلت حضرت فاطمه می نوشتند )
6 – در مورد حضرت عثمان گفتی حضرت عثمان در این ماجرا به شهادت رسید پس کسی به او نمی تواند بگوید که او بی غیرت است اما آیا حضرت علی در این ماجرا ساختگی به شهادت رسید بر عکس بعد از این ماجرا پشت حضرت عمر نماز خواند و به او اقتدا کرد.
7- در مورد خرافات و غلو گفتی هر کسی چه شیعه و چه سنی نباید در مورد ائمه غلو کند. حرف شما به این شبیه است که من بگیم شما چرا سیگار می کشی و تو در جوابم بگی چرا فلانی سیگار می کشد . بعد هر کس بی طرف به جماعت شیعه و سنی نگاه کند می بیند شیعیان خیلی بیشتر غلو می کنند.
8- در مورد حضرت سمیه (رضی الله عنها) اولین زن شهید اسلام اگر قرار است به نظر من اگرکسی قرار است در اسلام به عنوان برترین زن شناخته شود حضرت سمیه یا حضرت خدیجه می باشد که این قدر اسلام را با جان و مال خود یاری کردند . حال از شما می پرسم شما که اینقدر از حضرت فاطمه(رضی الله عنها) حرف می زنید چرا درباره حضرت سمیه حرف نمی زنید
یا الله
محسن:
نمیدانم که چه بگویم وقتی که مسلم بخاری حنبل این آیه روقبول میکنن باتعصب اماشمانه ازگفته ناشناس یه استفاده میکنم امابه خدانمی خواهم این چنین شودچون شمابرای دفاع ازخلفاحاضریدکه خدانیزنعوزبالله زیرسوال ببرید/مادرکتب خودتون داریم که عایشه چه کارهایی رونکرده آیا میشه بگویم ایشان ازعصمت برخورداره/بعدوقتی معنی آیه میگه مامیخواهیم گناه راازشمااهل بیت دورکنیم وشماراپاک سازیم وچندآیه قبل میگویداگرهمسران پیامبرفاحشه شوندیا...گناه آنان چندین برابرهست خب به احترام پیامبرتوی کتب ماهیچ فحاشی نشده اما شماکه عایشه روام المومنین میدانیدایشانوباعث فحاشی میدانیدوقتی آیه به این واضحی هست نمیدانم شما چرادنبال آیات دیگرمیگردید با...ردکنیدامامن به دلیل مشکلات آخرترمی وامتحانات کارهایم کمی نامنظم شده وموقع گشت درکتب ندارم امادراولین فرصت براتون جواب آیه تطهیرمیارم یه مثل هست میگه کسی که خواب میشه بیدارکرداماکسی که خودشو میزنه خواب به زورهم بیدارنمیشه /درمورداشتباه پیامبر شمااول آدرس این توضیحات گسترده روبه مابدهیدبعدمیمونه کسی به منبرمیره میگه دزدی نکنید آیا کسی دزدی کرده میگه دزدی نکنیدداره اخطارمیده یاموقعی پدرمیخوادبه بچه همسایه یه گیری بده اول به بچه خودش میگه اینجااصلا آیاتی که آوردی داره دستورات دینه میگه بعدیعنی آنقدرپیامبرنزدخداعلم نداره که یه قضاوت کوچیک انجام بده وقتی پیامبراشتباه کنه مطمن باشه کهدردستورات دین هم اشتباهی شده ودیگراسلام دین کامل نیست/اما سنداشون برامون بیارید/من برای راحتی کارویک موضوع به پایان برسانیم بعدموضوع بعدی من همین حل حاضرم درموردازدواج عمر وحضرت ام الکلثوم صحبت کنیم بعدمگرمااصول دینو ازتقویم میگیریم که ببینیم حضرت زهرابه شهادت رسیده اگرتقویم های مذهبی اون موقع روببینی میبینی که شهادت نوشته/تازه72هست نه74/نمیدانم من باحدیث میگویم امام حاضربه دیدن عمرنبودحالا بیادوپشت اون نمازبخونه اصلا سنداین کجاست؟بعدمیگم بزارمطلبارو مرتب ریم جولو همینه شماشهادت ساختگی میدونی؟اصلا ضرب المثل شماهیچ ربطی نداره شمابرای بالا بردن مقام ابوبکرپیامبرخدارومیبریدزیر سوال/اونجورکه معلومه تعصب شماازمابیشترکه حاضریدهمه روببریدزیرسوال سندی روقبول نکنی که ازکتب خودتونه برای خلفا خلیفه ای که تیمم بلدنیست/کمی چشتوبازکن برادرانه میگویم
پاسخ عمر فاروق : سلام برادر عزیز
1-من فقط آیات قرآن را متذکر می شوم و شما آیات صریح قران را که به زبان عربی صریح است نمی خواهید قبول کنید.
2-بار دیگه عرض می کنم عبارت انما یرید الله ... هیچ ربطی با عصمت نداره و زنان پیامبر از جمله ام المومنین عایشه معصوم نیسند. عبارت فقط می خواهد بگوید که خدا می خواهد پلیدی و زشتی را از خانه پیامبر ببرد و معنای رجس هم به معنای گناهان بزرگ و علنی است.(برای مطالعه بیشتر به وبلاگ برو)
3-در مورد همسران پیامبر خودتان نیز گفتید خدا میگه ای زنان پیامبر اگر گناه یا فاحشه ای انجام دادی دوبرابر سایر زنان گناه حساب می شود چون زنان پیامبر هستید و مادران امت
4-بعد می دانی شان نزول آیات 23 تا 26 سوره نور چیست . عده ای به همسر پیامبر ام المومنین عایشه تهمت زده بودند و حتی پیامبر نیز از خود ماجرا خبر نداشت تا این که این آیات آمد و معلوم شد حضرت عایشه از این تهمت به دور است . بعد در آیه 26 سوره نور خدا میگه زنان مومن برای مردان مومن است و زنان ناپاک برای مردان نا پاک . قطعا پیامبر کسی را که فاحشه وگناه بزرگانجام دهد را زن خود نمی کرد و او را طلاق می داد.
5-بعد خود قران در آیه 6 سوره احزاب به زنان پیامبر لقب ام المومنین را داده است.
6-بعد ما پیامبران را فقط در وحی معصوم می دانیم و در سایر موارد طبق آیه 110 کهف مانند سایر بشر هستند و امکان اشتباه وخطا دارند. در این آیات خدا به طور صریح پیامبر اسلام(ص) را با لفظ ذنب و اسغفار مورد خطاب قرار داده (سوره محمد آیه 19) و مثلا در آیه سوره 43 توبه به پیامبر می فرماید خدا تو را ببخشاید قبل از اینکه راستگویان و دروغگویان (منافق) را از هم تشخیص بدهی، به ایشان اجازه (نیامدن به جنگ را) دادی؟ و همان طور که می بینی فعل ماضی و گذشته است یعنی پیامبر دچار اشتباه شده است. البته پیامبران به مراتب کمتر اشتباه می کنند و در صورت اشتباه خدا به وسیله وحی ان ها را مطلع می سازد. آیات کا ملا واضح هست و بهترین سند خود قرآن است
7-حضرت علی نیز به اسب زکات بسته بود . ما مقام هیچ کس را بالا نمی بریم شما مقام امامان خود را بالا می برید
8-در مورد قضاوت در مورد احادیث کتابی رو تو وبلاگ گذاشتم بهتره ببینی
9-بعد من از قرآن کتاب جاودان مسلمانان با آیات واضح دلیل می آورم اما شما قبول نمی کنید . این می تواند 2 دلیل داشته باشد یا اهل تعصب هستید یا اینکه واقعا آیات را درک نمی کنید . که در این صورت هیچ تکلیفی بر شما نیست لاَ یُکَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا لَهَا مَا کَسَبَتْ وَعَلَیْهَا مَا اکْتَسَبَتْ خداوند هیچ کس را جز به قدر توانایى‏اش تکلیف نمى‏کند. آنچه (از خوبى‏) به دست آورده به سود او، و آنچه (از بدى‏) به دست آورده به زیان اوست‏.
محسن:
باسلام
ببخشیدچندسوال برای آشنایی چندسوالتون؟بچه کجاید؟
شمامیایدیه آیات دیگرروکه هیچ ربطی باآیه نداره روبایه آیه دیگرتطبیق میدهیداونجاحضرت ابراهیم باموقعیت دیگر اینورحضرت موسی یه مسئله دیگرحالا جمع مذکراین مونثه اون فلانه مابایدتفسیروباتوجه به احادیث بگیریم چی شمامیخوای قبول نکنی دیگرخدابیادروزمینم قبول نمیکنی مسلم با اون همه تعصب قبول کرده که درمورداهل بیته عایشه یا ام سلمه یه پیامبرمیگویندمانیزجزآنها هستیم اماجواب منفی میشنوندبعدوقتی میگه گناه ازشمامیخواهم دورکنم معنی واضح هست یعنی مرتکب به گناه نمیشوید حالا کمی بدون تعصب فکرکنید/خب علمای بزرگ خودتون توی کتبشون میارندکه عایشه فلان فلان کرده حالا اوناگناه کارشدند نه ما؟خب اگرعایشه وحفصه خب بودن چراپیابمرتلاقشون داد(طبقات ابن سعدج8ص148وتاریخ ابن کثیرج5ص299)حالا پیامبران فقط موقع وحی عصمت داشتن ودرموارددیگرنداشتن خیلی مسخره هست وقتی یک غیرمسلمان میادوپیش پیامبرسوال میپرسه پیامبربایدکل سوالاتو پاسخ بده ودررفتار وگفتارهمیشگی مراقب باشه ومرتکب اشتباه وگناه نشه چون درصورت یک حرکت اشتباه مردم مشکوک وبه اشتباه درمورددین میفتند درسته خب یک شخص عادی کی میتونه تمام عمرروبدون خطاواشتباه بگذرانه کمی عقلانیتو بندازید کار/درموردحضرت علی حتماموضوع آیه55مائده هست که درموردحضرت علی آمده واسب نسیت بلکه انگشتری که برسرنمازبرفقیرمیدهدکه فخررازی درتفسیرکبیرجلد12ص26ازابن عباس نقل میکندحتمامیخواهید ازجمع مذکرغایب مخاطب اینم رد کنیدشماکه قدربه درک فضایل امام هانیستیداینوغلومیدانیدیانه اماخداشاهدهست واعمال راضبط وثبت میکند/ماشایدکمترازشماقرآن بخوانیم امابااون همه ازقدرت خداپی میبریم
پاسخ عمر فاروق : سلام
من بچه آذربایجان هستم ودر میان شیعیان متعصب بزرگ شدم .
1- من این آیات را آوردم که بدانید برای کلمه اهل بیت جمع مذکر می آید.
2- تو قبول داری قرآن به زبان عربی نازل شده پس اگه قبول داری باید قواعد عربی را نیز قبول داشته باشی
3 - من خودم برای فهم بیشتر قرآن عربیم را تقویت کرده ام از شما هم خواهش می کنم عربی خود را تقویت کنید در این صورت خودتان به اشتباهتان در مورد این آیات پی خواهید برد
4 - خدا در آیه 7 سوره آل عمران میگه که ما اصول دین را در آیات محکم قرار داد ه ایم به بقیه اصول دین خود در قرآن نگاه کنید ایمان به خدا و توحید - معاد - نبوت که به طور واضح و بی نیاز به تفسیر بارها در قرآن آمده.اما امامت و عصمت را که شما لازمه یکدیگر می دانید در قرآن نیامده و شما آیات و عباراتی را از لابلای آیات نامربوط بیرون می کشید وبا تفاسیر و احادیث مختلف می خواهید ان را ثابت کنید. شما دارید اصول دین خود را از حدیث ثابت می کنید و آیات را با حدیث تفسیر می کنید(به جای اینکه صحت حدیث را با آیات بسنجید )
5- طبق گفته شما حتما خدای عز وجل نعوذ بالله تقیه کرده که اصول دین رو لابه لای آیات نا مرتبط که با قواعد عربی هم جور در نمیاد قرار داده است وحتی آیات مغایر با اصول دین شما آورده (از جمله اشتباهات پیامبران و پیامبر اسلام(ص))
6- بله این حرف در نظر شما مسخره هست که ایه واضح خدا را مبنی بر اشتباه پیامبر و آیه 110 سوره کهف (بگو من نیز مثل شما بشری هستم فقط به من وحی میشود ) را قبول ندارید
اگر پیامبر (ص) را بشر می دانید هر انسان به اقتضای بشر بودنش دجار اشتباه و خطا می شود یعنی اشتباه در ذات انسان است و اختیاری بر ان ندارد و پیامبران نیز از این قضیه مستثنی نیستند اما چون گناه از اختیار انسان ناشی می شود پیامبران و هر کس دیگر می تونند خود را از گناه دور سازند.
6- بر عکس شما وقتی کسی ببیند پیامبر نیز مثل خود آنها بشر می باشد و جایز الخطا حرف های او را باور می کند.
7- حضرت علی بر اسب که زکات تعلق نمی گیرد زکات قرار داد . و این موضوع جدا از حرف شمادر مورد آیه 55 مائده است
برای بررسی کامل آیه 55 سوره مائده به بخش خلافت و امامت و آیه 55 سوره مائده در کتاب بازسازی باورها برو
لینک دانلود کتابhttp://www.4shared.com/file/225876622/49a3def1/bazsazi-bavarha-PDF.html
محسن:
باسلام
جواب آیه تطهیر
من نمیدونم که چراانقدردوست دارید شیعه روتعصبی بدونیدانگاراصلا شما تعصب ندارید اگرتعصب نداشتیدتاحالا آیات خداروقبول داشتید بعد وقبل آیه تطهیرشمامیبینید ازجمع های مونث استفاده میشوداما تامیرسد برآیه جمع مذکرمیشودآیا این یک استثنا نیست آیا خدانمی خواهدبرمایه چیزی روبفهماند?شمامیتونی برای اثبات کامل آیه تطهیربه وبلاگ من بیاید ودرقسمت صفحات برترمطالعه کنید/امااگرحاضربه قبول این آیه نیستیددیگرهیچ جورنمی خواهیدبراتون اثبات بشه/طبق آیه75حج میگویدخداازبین فرشتگان وازافرادبشررسولان وپیامبرای می گزیند یاآیه124انعام میگه خداداناتراست که رسالت خویش رابه کی بدهداین آیه درمقام تقریر وبیان عظمت وقوت وروح وصفای نفس وفتوت وشجاعت رسول خدا آمده اگرخدامیخواست پیامبریه شخص عادی قراربده این همه آیه که اطاعت کنید برترین انسانها را نمی آوردیاآیه 90انعام بعداز بردن نام 18تن ازپیامبران اینان کسانی هستند که خدا هدایتشان نمورده وتونیز ازهدایت آنان پیروی کن ازفبهداهم اقتده معلومه که ازنوع هدایت عمومی نیست بلکه هدایتی است که اختصاص برپیامبران دارد/درموردعزاداری یه سوال اگرکاری باعث شودکه درانسان تحولی ایجادشودکه برخدانزدیک وازکارهای بدوگناه دوری کند بد هست؟درمورداشک ریختن وعزاداری خیل مطالب هست که نضان میدهدکه گناهی نداردوقتی غم نامه کربلا ویافاطمیه برات میگن میبینی که امامان چه کشیده اندگناه هست به خدااگربدون تعصب یکبارکتب صحیح خودتون بخونیدبرحقانیت شیعه پی میبرید/
خداانشاء الله دراین بحث ها کاری کندکه تعصب دراین بین ازیادرودفقط کمی تعمل میخواهد.
پاسخ عمر فاروق : سلام برادر
1-فکر کنم دلیل قبول نکردن آیات واضح و اصرار بر آیات نامربوط از سوی شما دلیل دوم باشد که قبلا گفته ام.
2- باز می گویم طبق آیه 7 سوره آل عمران اصول دین در آیات محکم قرار دارند وکسانی که دنبال متشابهاتند در گمراهی هستند .
3- در مورد آیه 33 احزاب هیچ استثنایی وجود ندارد و طبق قاعده برای اهل بیت ضمیر جمع مذکر آمده اصلا منظور این آیات انقدر روشن هست که خدا به زنان پیامبر می گوید در خانه های خود بمانید ومانند زنان دوره جاهلیت نباشید نماز بخوانید و در ادامه می گوید خدا می خواهد با این کارها رجس و الودگی را از خانه پیامبر ببرد . حال این چه ربطی به عصمت آل عبا و امامان شیعه دارد
4- کدام یک از این آیات عصمت از هرگونه اشتباه و خطا را می رساند تنها تفاوت پیامبر با یک شخص عادی فقط وحی بود در نتیجه پیامبر وقتی دچار خطا میشد خدا اشتباه پیامبر را به او متذکر می شد . به همین دلیل اشتباهات پیامبر(ص) در قرآن آمده است.
5- در مورد عزاداری آیا این عزاداری که در ایران و عراق انجام می شود انسان را به خدا نزدیک می کند یا باعث دور شدن او می شود اگر بگویی این عزاداری ها در بین مردم عوام است و نادرست است پس تو بگو عزاداری درست چگونه است و ثانیا چرا مراجع شما این عزاداری های نادر ست را تحریم نمی کنند.
6 - شما هم اگر قران را با توجه به قواعد عربی وسیاق آیات بخوانی خودت متوجه اشتباهات شیعه می شوی. البته در مذهب اهل سنت نیز اشتباه وجود دارد اما به مراتب کمتر
محسن:
باسلام
گفتم شمانمیخواهیدبه اثبات آیه برسیدماهرچه گویم شمادلایل الکی وبدون اساس می آوریدوقتی قبل وبعدآیه جمع مونث وداره به زنان پیامبردستورمیده ومیگه درمنازل بمانید اماوقتی به قسمت که میگویدمیخواهیم پلیدی وگناه رازشمادورکنیم جمع مذکرمیشودآیابرای زنان ازجمع مذکراستفاده میشود مگرآیات بی اساس هم وجودداره کل قرآن محکم هست از ب بسم الله تا م صدق الله العلی العظیم آخه مگرکامل ترین کتب آسمانی نیست ودرموردپیامبروقتی میگه ازبین فرشتگان ومردم انتخاب کردیم یامیگه مااونه هدایت کردیم ازاون پیروی کنیدپس هدایت شده هست وهمه چیزازهم میتواندتشخیص دهداشتباه رو ازدرست گناه رو ازدرستی شمابرای اینکه ازکسانی دیگرحمایت کنیدرسول خدارومیبریدزیرسوال خجالت آوره درموردعزاداری اگربه عقل مراجه کنیداین شبهه بی اساس ردمیکنه وقتی خدامیگه شعارالله نگه دارید مثلا درمراسمات ازسخنان ازحدیث های عاشورامیگویندبده بعدانسان عاطفی هست وقتی که تحت تاثیراین واقعیات عاشوراوفاطمیه میشود احساس ازنوتولدشدن میکنه تاکمی به فکر دین شود بده؟شمااین حس مراسماتونداریمگرنه این چنین صحبت نمیکردید شایددراین اواخرکمی مراسمات منحرف شده انداماهنوزکه هنوز جواب خودشومیدهد/انشاءالله درفاطمیه به مراسمات ماسری بزنیدببینیدچه شوروشوقی داردبه نظرمن به بحث اصلیمون یهنی شهادت یارحلت حضرت زهرابرگردیم بهتره
پاسخ عمر فاروق : سلام
1-منظورتان کدام آیه است ما در قرآن آیه ای به نام آیه تطهیر نداریم و عبارت انما یرید الله... جزوی از ایه 33 احزاب می باشد
2- دلایل ما الکی هست این دیگه خیلی خنده دار است شما می روید قسمتی از آیه نا مربوط رو از بین آیات مربوط به زنان پیامبر بر می دارید اسم آن را آیه گذاشته و می خواهید اصول دین خود را از ان ثابت کنید
3- در مورد ضمیر جمع مذکر طبق قاعده زبان عربی برای کلمه اهل ضمیر جمع مذکر امده حالا شما زبان عربی را نیز قبول ندارید.
4- خود قران می فرماید ما در قرآن هم آیات محکم داریم که اصول دین را در آن قرار می دهیم و هم آیات متشابه و آنانی که دنبال متشابهند در گمراهی هستند . حال تو بر خلاف قرآن حرف می زنی آیه 7 آل عمران
5- نمونه آیه محکم : مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیِّینَ وَکَانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا آیه 40 احزاب
فکر نکنم نیازی به معنی کردن باشد
اگر همه مثل شما بدون توجه به قواعد عربی و سیاق و پیوستگی آیات قران را معنی کنند و قسمتی از آیات نامربوط را بریده و عقاید غلط خود را از ان ثابت کنند دیگر دین اسلامی باقی نمی ماند
6- چون من به اصحاب رسول الله احترام می گذارم و طبق اصول قرآن حرف می زنم رسول الله زیر سوال می رود؟
7- من خودم از کودکی در عزاداری شرکت می کردم و شور وشوق را می دیدم مثل گفتن انا کلب رقیه و یا سر خود را به دیوار زدن و یا شور گرفتن
محسن:باسلام
درسته آیه تطهیرقسمت اول آن درباره زنان پیامبرامابه دلیل عظمت وبزرگی این آیه برای شیعیان اون قسمتو میگویندآیه خب گفتم شمانمیخوهیداین قبول کنید فکرکنم زمان الکی ازبین بردیم چون تعصب شمااجازه روشن شدن حقایق به شمانمیده /درقسمتی که اسم صحابه درآیات باشه اون آیه محکم میشه اماتاجایی درمورداهل بیت صحبت بشود این آیه نامربوط هست شمابرای خودتون میبریدومیدوزیدیک آیه رومیخوایدردکنیددیگرآیات چه دیگراحادیث چه؟شمارسول خدارومیگویداشتباه میکنه درصرتی که آیات داره میگه فلان کارونکنیدکه کناه دارد اینوبه رسول خدامیگویندرسولی که یه قضاوت ساده رونمیتونه انجام بده باتعصب قسم یک مسلمانو قبول میکنه به یهودی محل نمیزاره اینو کی تفسیرکرده؟بدهی به یک بچه به خنده میفته/همن شورباعث میشه که خیلی ازگناه ازبین بره /من ازشماخیلی بییشترازاین ها توقع داشتم شمادرکتب صحیحین برای اینکه پیامبری رو معصوم ندونید اونو زناکارمیدونید داستان ساختگی توی کتب یهودومسیحیت مثلا ابوهریره ازرسول خدامیگه سلیمان بن داود شبی گفت که امشب با99همسرم همبستر شدم که فرشته ای میادمیگه بگوماشاالله تافرزندانت جنگجودربیاینداماسلیمان نمیگه بعدبچه ها یک تکه گوشت وناقص به دنیامی آیند/یامسابقه سنگ وموسی انشاءالله چشم وگوشتو بازکنی؟
درموردآیه تطهیر
یه مسئله راحت میگم میخوام قال قضیه اینجاتموم بشه یه راه حل ساده
اگرمنظوراززنان پیامبربودازجمع مونث مثل آیات قبل وبعداستفاده میکردیادراین آیات ازکلمه اهل بیت استفاده نشده به قول شما جمع مذکربرای اهل بیته حالا میخوایم ببینیم اهل بیت کیا هستن که بایدبه تفسیرمراجعه کرد که بیشترمضمون این آیه باتفسیربایدبهش رسید که بخاری وسملم وحنبلو...به این نتیجه رسیدن که منظور امام علی وحضرت فاطمه وحسن وحسین(ع)هست انشاءالله دیگربه این سادگی حل بشه وسخت نکنی برای خودت
پاسخ عمر فاروق : سلام برادر عزیز
مگر این برای اولین بار هست که زنان پیامبران با کلمه اهل بیت مورد خطاب قرار می گیرندنمونه (آیه 73 هود و 10 طه) برای آخرین بار دلایل واضح خود را بیان می کنم و بحث را با شما پایان می دهم این برای دو طرف بهتر است چون با این کار فقط وقت 2 طرف گرفته می شود . ان شاءالله یک بار دیگه به این دلایل واضح نگاه کنی واگر دوباره نتوانستی یا نخواستی قبول کنی اصراری نیست قبول نکن. خداحافظ برادر
1- خود قران می فرماید ما در قرآن هم آیات محکم داریم که اصول دین را در آن قرار می دهیم و هم آیات متشابه و آنانی که دنبال متشابهند در گمراهی هستند (آیه 7 سوره آل عمران)- طبق آیه 7 سوره آل عمران اصول دین در آیات محکم قرار دارند وکسانی که دنبال متشابهاتند در گمراهی هستند
. 2- نمونه آیه محکم : مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیِّینَ وَکَانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا آیه 40 احزاب
فکر نکنم نیازی به معنی کردن باشد
3- خدا در آیه 7 سوره آل عمران میگه که ما اصول دین را در آیات محکم قرار داد ه ایم به بقیه اصول دین خود در قرآن نگاه کنید ایمان به خدا و توحید - معاد - نبوت که به طور واضح و بی نیاز به تفسیر بارها در قرآن آمده.اما امامت و عصمت را که شما لازمه یکدیگر می دانید در قرآن نیامده و شما آیات و عباراتی را از لابلای آیات نامربوط بیرون می کشید وبا تفاسیر و احادیث مختلف می خواهید ان را ثابت کنید. شما دارید اصول دین خود را از حدیث ثابت می کنید و آیات را با حدیث تفسیر می کنید(به جای اینکه صحت حدیث را با آیات بسنجید )
4- اگر همه مثل شما بدون توجه به قواعد عربی و سیاق و پیوستگی آیات قران را معنی کنند و قسمتی از آیات نامربوط را بریده و عقاید غلط خود را از ان ثابت کنند دیگر دین اسلامی باقی نمی ماند
5- در قرآن آیه ای به نام آیه تطهیر نداریم و عبارت انما یرید الله... جزوی از ایه 33 احزاب می باشد
شما می روید قسمتی از آیه نا مربوط رو از بین آیات مربوط به زنان پیامبر بر می دارید اسم آن را آیه گذاشته و می خواهید اصول دین خود را از ان ثابت کنید
6- در مورد آیه 33 احزاب هیچ استثنایی وجود ندارد و طبق قاعده برای اهل بیت ضمیر جمع مذکر آمده اصلا منظور این آیات انقدر روشن هست که خدا به زنان پیامبر می گوید در خانه های خود بمانید ومانند زنان دوره جاهلیت نباشید نماز بخوانید و در ادامه می گوید خدا می خواهد با این کارها رجس و الودگی را از خانه پیامبر ببرد . حال این چه ربطی به عصمت آل عبا و امامان شیعه دارد
1) ?رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَکَاتُهُ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ?: (رحمت و برکت های خدای تعالی بر شما باد ای اهل خانه ی ابراهیم) . سوره هود آیه 73
که ضمیر جمع مذکر مذکور به اهل البیت است یا به عبارت دیگر ((اهل البیت تعبیر ظاهر از ضمیر جمع مذکر در علیکم می باشد.که اهل بیت در اینجا حضرت ابراهیم وزنش هستند
(2) ?فَقَالَ لِأَهْلِهِ امْکُثُوا?: (موسی به زنش گفت: بایستید و مکث کنید تا مقداری آتش بیاورم) . سوره طه 10
همراه او بوده که او را?در حالی که فقط زن حضرت موسی اهل و به خطاب جمع مذکر مخاطب ساخته است،
7- اصلا عبارت انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل بیت و یطهرکم تطهیرا ربطی به عصمت از هرگونه خطا و اشتباه را ندارد اگر به کلمه رجس دقت شود به معنی گناه بزرگ است و هر انسان پاکی هم می تواند خطا و اشتباه کند و این عصمت از گناه نیز از جانب خدا نیست بلکه خدا می خواهد به اختیار خودتان و با انجام تکالیف گناه را از شما دور سازد همانند آیه سوره 6 مائده که برای مومنان هست وبرای مومنان نیز کلمه یطهرکم آمده است
8- بنا بر نص صریح قرآن پیامبر اسلام نیز از اشتباه مبری نبود و از طریق وحی اشتباهاتش اصلاح می شد مانند سوره توبه آیه 43 وتحریم آیه 1 و محمد آیه 19 سوره نسا 105تا 107 و ...
9- اصلاخطا و اشتباه به اقتضای نوع بشری و انسان بودن وزندگی در این دنیا است و پیامبران وامامان نیز مانند همه انسان هستند ودر این دنیا زندگی می کنند (آیه 110 سوره کهف)
10- درمورد حدیث هر حدیثی که مخالف قرآن باشد غیر قابل قبول است و این مهم نیست که در کدام کتاب آمده باشد خواه در صحیح بخاری باشد خواه در کتاب های دیگر اگر با قران مخالف باشد غیر قابل قبول است
11- در مورد حدیث کسا اولا پیامبر جمله انما یرید الله ... را به کار بردند که همان طور که گفته شد عصمت از هر گونه اشتباه و خطا را را نمی رساند ثانیا به همسر خود گفت تو بر خیر و نیکی هستی حال از این می توان نتیجه گرفت زن جزو اهل بیت نیست در حالی که در قرآن زنان پیامبران بارها با کلمه اهل و اهل بیت خطاب قرار گرفته اند 73 هود و 10 طه
12- و بعد بقیه امامان شیعه زیر عبا نبودند پس معصوم نیستند
13- بعد مگر ما فقط همین حدبث را داریم در احادیث خود شیعیان امامان خود شیعه از خدا به خاطر خطاهای خود آمرزش طلبیده اند نمونه: حضرت علی می فرماید : با رحمت وسیعت گناهان بزرگ مرا بیامرز(صحیفه علویه) یا می فرماید هم اکنون که اینجا نشسته ام آمرزش گناهانی که پیش از من سر زده به من عنایت فرما . یا می فرماید از تو خواهان امرزشم از گناهانی که از آنها به پیشگاه تو توبه آوردم و دگر بار بزگشته ام سخنان فراوانی از این قبیل در کتاب صحیفه علویه و در دیگر کتاب های شیعه از زبان سایر امامان نیز آمده است
محسن:باسلام
شماکه نمی خواهید آیه روقبول کنید.
یک جاخوندم که حضرت علی به قول شماپشت ابوبکرنمازمیخونه وعمر وولید هم هستن که بعد ازنماز ابوبکربه ولیدمیگه نکش نکش نکش که مردم میپرسند میبینند خواسته امام علی روبه قتل برساند که درگیری هم ایجادمیشه ومردم جدامیکنن حالا درموقع نمازم نقشه قتل میرسانند/چرادرعربستان ازکسی زیارت عاشورابگیرند حکم زندان داره چون لعن بردشمنان خداوپیامبرمی فرستد گفتم درموردشهادت یارحلت حضرت زهرا یاازدواج عمروحضرت ام الکلثوم صحبت کنیم انتخاب باشما منتظرجوابتون هستم؟
محسن:باسلام
انگارشمادیگرتمایل به بحث کردن نداریدحق میدهم که تعصب شمانمیگذارد



محسن:دوستان این بحث ناتموم ماند اما فقط چندسوال:
ماقبول داریم طبق آیه?آل عمران یابدبعضی ازآیات محکم قبول داشت آیااین آیه فقط به خواترجمع بودن به قول این برادرردمیشه اصلا کی گفته میبینیم توی کتب خودشون این قبول کردن اما فقط باکمی بی تعصبی حقیقت جاویدان راپیداکنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ